Dezvoltarea a fost descrisă de unul dintre directorii gigantului american drept una din cele mai importante din istoria companiei. În esenţă, inteligenţa artificială ajută motorul de căutare al Google să ofere rezultate nu doar bazate pe cuvinte cheie, ci rezultate „mai apropiate de limbaj”, potrivit lui Ben Gomes, directorul departamentului de căutări al Google.
„Suntem foarte departe de rezolvarea completă a problemei, dar este un imens pas înainte”, a spus Gomes la o conferinţă de presă.
Google nu are rivali în prezent în piaţa motoarelor de căutare online, însă îmbunătăţirea tehnologiei sale de bază în domeniu este critică pentru păstrarea avantajului competitiv în zone adiacente, cea mai importantă fiind procesarea comenzilor vocale unde Google are un competitor major în Amazon.
Noul sistem din spatele căutărilor se va baza pe o tehnologie ce va încerca să descifreze propoziţii lungi, complicate, spre deosebire de doar câteva cuvinte într-o secvenţă. În perioada de testare, spun directorii Google, noua tehnologie a oferit rezultate mult mai precise la căutări decât sistemul folosit în prezent.
Noul sistem se va aplica mai întâi căutărilor efectuate în limba engleză, iar pe viitor se va extinde şi la alte limbi. Google a notat că dezvoltarea nu va avea un efect imediat asupra reclamelor online ce apar în urma unei căutări.